Nutrició Infantil


<a href=”http://www.ivoox.com/nutrcio-infantil-audios-mp3_rf_18463405_1.html&#8221; title=”Nutrció infantil”>Ir a descargar</a>

Avui volem parlar de nutrició infantil, la nostra nutrició es molt important i condiciona la nostra salut, als infants molt més. De la seva nutrició dependrà la seva constitució i la seva salut per tant, com serà la seva vida. Així massa dolços li pot provocar una diabetis que li acompanyarà tota la vida.

Començarem per la lactància, sempre ens recomanen que li donem el pit, dons amb la llet materna la mare ens passa molts anticossos i demès defenses que no porta la llet en pols i que ajudarà al nadó a créixer sa i fort. Tot i això, moltes mares decideixen donar-li el biberó al nen per motius molt variats: Se’t cauen els pits, fa mal, el nen es desperta cada tres hores de dia i de nit, es més pràctic si l’has de deixar a la llar d’infants que avui dia per desgracia es lo normal, etc.

 

A partir dels sis mesos hem de començar a donar-li “potitos”, primer de fruites més suaus que anirem alternant amb la llet (ja sigui materna o de vaca) i després farinetes de verdures mentre cada vegada li donarem menys llet. Perquè el nostre cos no està pensat per prendre llet tota la vida. Fins quan es recomana donar-li llet al nen?

Després el nen comença a menjar de tot, sempre serà millor si li pots fer tu a casa però la majoria de la gent recorre als “potitos” dels supermercats i llavors es on hem de començar a llegir les etiquetes perquè molts no son tan recomanables com hauríem de ser. El primer enemic es el sucre, els productes per a nen acostumen a portar excés de sucre per a que sigui dolç i el nen s’ho empassi però aquest sucre pot tenir conseqüències molt greus: Diabetis, sobrepés, inclús el seu rendiment acadèmic es pot veure alterat per donar-li massa sucre al nen.

La alternativa dels edulcorants tampoc està lliure de perill, sacarina, aspartam, ciclamat, etc, tampoc son gens saludables i les quantitats diàries recomanades son força petites. Llavors jo pregunto, per què ha d’ésser dolç pels nens? No serà que els acostumem a menjar dolç nosaltres?

També hem d’anar amb compte amb alguns al·lergens, ja que l’abús de segons quin aliment li pot provocar una al·lèrgia (Al·lèrgia que l’acompanyarà de per vida) o una intolerancia a algun menjar com el gluten o a la lactosa. Darrerament hi ha força debat que diu que prenem massa llet, iogurts, formatges i derivats. Diuen que el nostre cos no està pensat per consumir llet sent adult. Sovint els metges et recomanen deixar de banda el lactis. A partir de quina edat hem d’anar baixant el consum de llet?

També hem d’anar amb compte amb productes com l’actimel que aquí et recomanen que li donis als nens però que està prohibit a països com França. El motiu? A més de portar un munt de sucre, ingerir un excés de bifidus reforça la flora intestinal si, però a costa de reduir la varietat. Ja que tenim al menys un 60 tipus de bacteris diferents a la nostra flora i no només bifidus. I això no es lo pitjor, donar-li als nens pot provocar que no desenvolupin la capacitat natural de crear la seva pròpia flora i llavors, si que els caldrà prendre l’actimel. Recomanant donar-li als nens s’asseguren els clients de demà.

 No només això. s’ha de menjar en quantitats adequades els principals grups alimentaris i dins d’aquests, menjar de forma variada, de manera que l’organisme tingui les vitamines, minerals i altres nutrients necessaris per gaudir d’una bona salut. És especialment important saber inculcar als nens la importància de la fruita i les verdures, de tal manera que des de petits aquestes siguin un component fonamental en la seva dieta diària.

Controlar la mida de les porcions és un altre tema important. Els nens no han d’abusar dels seus aliments favorits i, per contra, reduir la quantitat d’aquells que els resultin menys desitjables però que són igual de necessaris. També hem de  controlar la ingesta d’aliments que contenen no només sucre agregada, també greixos saturats, així com de begudes menys nutritives, amb gas, etc.

Un altre element fonamental per a qualsevol nen: la pràctica diària d’exercici físic. A més d’una alimentació sana i equilibrada, és important que els nens també desenvolupin algun tipus d’activitat, que a més de reportar-satisfacció els ajudi a socialitzar-se amb altres nens en un nou entorn.

Bé, per parlar de tot això tenim , a la Sheila, col·laboradora de nutriestil&esport i la Rosa Elena de l’associació Porta’m a Prop

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s